Bijdrage ChristenUnie Kadernota 2024

Ommen 2023.jpg
CU logo onder elkaar blauw.png
Door ChristenUnie Ommen op 14 juli 2023 om 07:00

Bijdrage ChristenUnie Kadernota 2024

De Kadernota voor 2024. Een nota die voor ons twee soorten gevoelens oproept. Enerzijds dankbaarheid, voor de goede financiële positie van Ommen en dat we financieel middelen hebben om te investeren in brede welvaart van onze inwoners. Anderzijds zien we een onzeker toekomstbeeld. Hoe gaan de kosten zich ontwikkelen? Vooral de torenhoge inflatie, onzekere energieprijzen, cao-verhogingen en de krapte op de arbeidsmarkt zijn ongewisse factoren. Hoe gaan de gemeentelijke financiën vanuit het Rijk er vanaf 2026 uitzien? Ook dit is een ongewisse factor voor onze gemeente.  Inwoners maken zich zorgen over hun bestaanszekerheid, de klimaatveranderingen, behoud van de sociale verbondenheid, kwaliteit van leven en zorg.

Hoe gaan we het doen de komende jaren? Daar geeft de Kadernota antwoord op met een concrete uitwerking van de ambities. Hieronder een beknopte samenvatting. Wil je de hele kadernota lezen? Deze is te vinden in de bijlage.

kadernota

Labels: