Berichten geschreven door ChristenUnie Ommen

1. Piet-Adema.png
    Door ChristenUnie Ommen op 3 november 2023

Ontmoet minister Piet Adema en ga in gesprek over Landbouw en Voedselkwaliteit

Aanstaande dinsdag 7 november komt Landbouw minister Piet Adema op bezoek in het Vechtdal. ’s Avonds spreekt hij in de Wiekelaar te Oudleusen over de toekomst van de agrarische sector. De afgelopen jaren zocht hij naar een landbouwakkoord. Dat lukte niet, maar hij herstelde wel de verbinding met de sector. De komende jaren zullen veranderingen en doelstellingen aan de orde van de dag blijven. Het is een mooie gelegenheid om met minister Adema te spreken over de perspectieven die hij ziet voor de agrarische sector.

2. flowers-276014_1280.jpg
    Door ChristenUnie Ommen op 14 augustus 2023

Reces, tijd voor reflectie

In de Nederlandse politiek staat een deel van de zomer vaak gelijk aan ‘het reces’. Even een tijdje geen vergaderingen, maar rust om de batterij weer op te laden. Ook om tijd met familie en vrienden door te brengen. Dat is goed omdat het er vaak niet van komt om rust te nemen in de drukte van werk en daarnaast het raadswerk. Het reces biedt ook ruimte om terug te kijken op de maanden voor het reces. Het hoogtepunt voor de zomer was de kadernota.

3. Ommen 2023.jpg
    Door ChristenUnie Ommen op 14 juli 2023

Bijdrage ChristenUnie Kadernota 2024

De Kadernota voor 2024. Een nota die voor ons twee soorten gevoelens oproept. Enerzijds dankbaarheid, voor de goede financiële positie van Ommen en dat we financieel middelen hebben om te investeren in brede welvaart van onze inwoners. Anderzijds zien we een onzeker toekomstbeeld. Hoe gaan de kosten zich ontwikkelen? Vooral de torenhoge inflatie, onzekere energieprijzen, cao-verhogingen en de krapte op de arbeidsmarkt zijn ongewisse factoren. Hoe gaan de gemeentelijke financiën vanuit het Rijk er vanaf 2026 uitzien? Ook dit is een ongewisse factor voor onze gemeente.  Inwoners maken zich zorgen over hun bestaanszekerheid, de klimaatveranderingen, behoud van de sociale verbondenheid, kwaliteit van leven en zorg.