Stem Marleen, Mariska of Gerla, Stem ChristenUnie, lijst 3

CU drie vrouwen.jpg
CU logo onder elkaar blauw.png
Door ChristenUnie Ommen op 12 maart 2022 om 14:00

Stem Marleen, Mariska of Gerla, Stem ChristenUnie, lijst 3

Marleen Hemstede is onze lijsttrekker, nr. 1. De enige vrouwelijke lijsttrekker in Ommen trouwens! Mariska Heres en Gerla Schuurhuis staan op de plekken vier en vijf. Drie vrouwen bij de eerste zes.

Marleen is onze first lady. Zij willen dat de ChristenUnie zorgt voor verbinding en bruggen bouwt, omdat Ommen niet beter wordt van het denken in tegenstellingen. Het gaat om de oplossing. Speerpunten heeft ze genoeg, maar deze tijd vraagt vooral om een betrouwbare en dienstbare overheid. Voor haar is dat ook een kwestie van stijl en gedrag.

• De ChristenUnie is voor een toegankelijke, dienstbare en betrouwbare overheid. De overheid ondersteunt de inwoner en zorgt waar dat nodig is. Rechtvaardige regels zijn nodig, maar ook ruimte om oplossingen op maat te bieden.

Mariska, nr. 4 is de tweede vrouw op onze lijst. Sinds enige tijd loopt zij warm in de fractie. Haar achtergrond ligt in het sociaal domein en bij jongeren. Ook het buitengebied past bij haar.

• Een samenleving waar mensen elkaar helpen en voor elkaar zorgen, daar willen we werk van maken. Voor mensen die niet mee kunnen komen of zorg nodig hebben, moet de gemeente op een laagdrempelige en toegankelijke manier klaar staan. Want ieder mens telt!

Gerla Schuurhuis, nr. 5 is nu plaatsvervangend commissielid in de fractie. Met haar vijfde plek op de lijst lijkt dat zo te kunnen blijven. Als onderwijsmens is dat al een speerpunt voor haar, maar er is meer.

• We willen extra steun voor vrijwilligers en mantelzorgers, aanpak van laaggeletterdheid en een toegankelijke dienstverlening. Problemen moeten eerder zichtbaar zijn en goed preventie is nodig om erger te voorkomen.

Drie vrouwelijke kandidaten en drie speerpunten van de ChristenUnie. Kies en stem een van onze vrouwen! Stem ChristenUnie, lijst drie