Stem Gerard, Gerrit Jan of Reinier, stem ChristenUnie, lijst 3

CU drie mannen aangepast.jpg
CU logo onder elkaar blauw.png
Door ChristenUnie Ommen op 11 maart 2022 om 21:15

Stem Gerard, Gerrit Jan of Reinier, stem ChristenUnie, lijst 3

Gerard Marsman, Gerrit Jan Ekkelkamp en Reinier Visser zijn onze drie mannen op de foto van de lijst van de ChristenUnie. Ze staan op de plekken twee, drie en zes. De ChristenUnie heeft de lijst evenwichtig opgebouwd. Drie mannen en drie vrouwen bij de top zes. Deze keer de mannen met ieder een speerpunt.

Gerard, nr. 2 loopt als even mee bij de ChristenUnie. Hij is straks de nestor van de fractie. Hij kent de gemeentebegroting op zijn duimpje en had onderwerpen als ruimte, landbouw en financiën in portefeuille.

• We willen openbaar vervoer met goede aansluitingen naar de kernen, zoals Beerzerveld of Lemele. Daarnaast willen we inzet op het stimuleren van het fietsgebruik, door aanleg van goede voorzieningen zoals fietspaden. En uiteraard een goede infrastructuur rond Ommen.

Gerrit Jan nr. 3 zit een aantal maanden in de Ommer raad. Hij liep al langer mee als commissielid en is een kenner van het energiedossier. Een van zijn speerpunten:

• Isoleren van je huis is een eerste belangrijke stap in de overgang naar een duurzamere manier van omgaan met onze energiebehoefte. De ChristenUnie wil daarom voor iedereen een gratis energiescan. Ook willen wij speciale aandacht voor de huishoudens die niet de financiële middelen hebben voor het nemen van energiebesparende maatregelen.

Reinier nr. 6 is een van de nieuwkomers op de lijst van de ChristenUnie. Hij wil zich actief gaan inzetten voor de ChristenUnie en de Ommer politiek. Hij wil zich wel actief bemoeien het vitaal platteland.

• We zijn trots op de landbouwsector in onze gemeente. De landbouw moet ook in de toekomst een plek hebben, daarom richten we ons op een landbouw die beter in balans is met de omgeving ook wel kringlooplandbouw genoemd. Hierbij willen we ruimte geven voor initiatief vanuit landbouw.

Drie kandidaten en drie speerpunten van de ChristenUnie.