Berichten geschreven door Jan Westert

1. armoede.webp
    Door Jan Westert op 29 februari 2024

Gegijzeld op het minimum

Armoede is een helaas een groot politiek thema geworden. Minister Carola Schouten is de eerste minister voor armoede. De hoge kosten voor wonen, zorg en energie maken het de meest kwetsbare mensen moeilijk om rond te komen. Rondkomen van het sociaal minimum is een opgave, zeker voor gezinnen met kinderen. Het sociaal minimum moet worden aangevuld met huur-, zorg- en energietoeslagen. Het minimumloon is een goed uitgangspunt, maar als je iets meer gaat verdienen en de toeslagen worden lager, wordt je er netto niks beter van. Nu houden we mensen gegijzeld op het minimum.

2. thumbnail_Reinier Visser bij de Vechtzomp.jpg
    Door Jan Westert op 29 september 2023

ChristenUnie bedankt Vechtzomp en Fietsmuseum voor hun inzet

Marleen Hemstede en Reinier Visser hebben donderdag en vrijdag de vrijwilligers van de Vechtzomp en het Fietsmuseum bedankt voor hun tomeloze vrijwillige inzet. Beide initiatieven maken Ommen een stukje aantrekkelijker.

3. Verkiezingen.jpg
    Door Jan Westert op 29 september 2023

Politiek is geen spelletje “ikke”

Het is tijd om in de samenleving diepgaander na te denken over het algemeen belang en de overheid. Politiek is soms teveel een spelletje “ikke”! De ChristenUnie wil een betrouwbare politieke partij zijn, dienstbaar aan het belang van het land of Ommen. De postzegel van het algemeen belang is niet zo snel vol.