Lijsttrekker Marleen Hemstede en wethouder Bart Jaspers Faijer in gesprek met jongeren

PHOTO-2022-03-10-19-56-10.jpg
CU logo onder elkaar blauw.png
Door ChristenUnie Ommen op 10 maart 2022 om 20:11

Lijsttrekker Marleen Hemstede en wethouder Bart Jaspers Faijer hadden onlangs een goed gesprek met jongeren. “Wat vinden jongeren belangrijk? Hebben we als ChristenUnie de geode aandachtspunten te pakken? Hoe kijken jongeren naar de politiek? Ons doel was vooral om te luisteren.” vertelt Marleen Hemstede. Bart Jaspers Faijer, wethouder namens de ChristenUnie was na afloop zelfs enthousiast. “Dit zijn inspirerende gesprekken.”

Het was een leuke open avond met een mooie dialoog. Jongeren hebben verrassende en verrassende inzichten en vanuit de ChristenUnie konden we ook onze dilemma’s vertellen. “Het ging over fouten maken inde politiek, je kwetsbaar opstellen, over eerlijk zijn over wat je wel en niet waar kan maken en over vertrouwen in de overheid. Jongeren ervaren regelmatig een gesloten cultuur die hun wantrouwend maakt. Die cultuur doet vermoeden dat alles toch al is geregeld in het spreekwoordelijke achterkamertje.

Er is ook wordt uitgebreid stilgestaan bij de ideeën van jongeren over huisvesting zoals het werken met een collectief particulier opdrachtgeverschap. Met de jongeren heeft de ChristenUnie afgesproken het gesprek voor te zetten. Dat gaan we in elk geval voor de zomer nog een keer met elkaar doen. Houd daarom onze website en social media in de gaten voor de datum.

Labels: , ,