Strategische beleidsagenda 2020-2023 van de Veiligheidsregio IJsselland

image1woensdag 04 juli 2018 09:00

Marleen Hemstede participeerde in discussie rond thema Beleid-ontwikkeling Veiligheid Regio Ijselland

Op 3 juli jl. was de CU Ommen in Zwolle aanwezig bij een denksessie voor raadsleden; Strategische beleidsagenda 2020-2023 van de Veiligheidsregio IJsselland.
Doelstelling van de avond was van gedachten wisselen over diverse aandachtspunten voor de aankomende jaren. Denk dan aan onderwerpen zoals de brandweer en haar vrijwilligersbeleid  maar ook aan rampenbestrijding en bevolkingszorg.
Als gemeente Ommen zijn we een van de 11 gemeenten in IJsselland en hebben daarmee een klein aandeel in deze gemeenschappelijke regeling. Daarom was het juist goed om van gedachten te wisselen over we hoe we de onderlinge samenwerking en betrokkenheid kunnen vergroten. Op welke momenten kunnen we onze inbreng kenbaar maken, hoe verhoudt ons gemeentelijke veiligheidsplan met die van de regio? Ook kwam de betrokkenheid van burgers aan bod.
Want weet jij als burger wat je moet doen bij een ramp en bij een calamiteit?
Kortom een inspirerende avond. Goed om te netwerken maar ook om de belangrijke thema's uit Ommen onder het voetlicht te brengen.

Reacties op 'Strategische beleidsagenda 2020-2023 van de Veiligheidsregio IJsselland'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.