Welkom bij de ChristenUnie Ommen

Nieuws met label 'Hof van Twente'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

ChristenUnie-leider Gert Jan Segers komt naar Sibculo

2017-gertjan-segersvrijdag 17 augustus 2018 13:31 Op maandag 3 september 2018 komt Gert Jan Segers naar Sibculo. De fractievoorzitter van de Tweede Kamer zal daar de Moderne Devotie Award uitreiken, die ChristenUnie Overijssel elk jaar beschikbaar stelt aan iemand of een groep, die het gedachtengoed van de Moderne Devotie levend houdt. Bovendien houdt Segers de Jan Rietkerklezing, die de provinciale Statenfractie van de ChristenUnie Overijssel jaarlijks bij de start van het politiek organiseert. lees verder
Drents Overijsselse Delta
Twenterand
Zwartewaterland

Andries Heidema is geïnstalleerd als nieuwe Commissaris van de Koning in Overijssel

Andries Heidemawoensdag 11 juli 2018 16:00 Op 11 juli is Andries Heidema geïnstalleerd als Commissaris van de Koning in de provincie Overijssel. Eerder melden wij er blij mee waren dat Andries Heidema de eerste CvdK is vanuit de ChristenUnie is maar vooral ook omdat Heidema bekend staat als een betrokken en verbindend bestuurder. Een aanwinst voor het provinciaal bestuur! lees verder
Drents Overijsselse Delta
Zwartewaterland

ChristenUnie wil serieus werk maken van ingraven hoogspanningskabel en stelt vragen.

Hoogspanningsmastwoensdag 04 juli 2018 11:32 De afgelopen jaren is er maatschappelijke discussie ontstaan over het wonen in de directe nabijheid van bestaande hoogspanningsverbindingen. Gezondheidsrisico’s spelen daarin een belangrijke rol. Door de elektromagnetische straling kan er een verband zijn met de ziekte van Alzheimer en kinderleukemie. Bij bepaalde windval is er ook sprake van hinderlijk geluid. Het kabinet heeft besloten een regeling te introduceren om een aantal bovengrondse hoogspanningsverbindingen van 50, 110 en 150 kV door bebouwd gebied onder de grond te verkabelen. Het zou volgens de minister gaan om ca. 135 km. Een voorwaarde voor die verkabeling is dat de betreffende gemeente (en/of provincie) een wettelijk vast te stellen deel van de kosten draagt. De looptijd van het verkabelingsprogramma is 15 jaar. TenneT, welke gaat over het distributienetwerk, moet het programma gaan uitvoeren. lees verder
Zwartewaterland

Groei zonneparken in Overijssel roept vragen op over ruimtelijke ontwikkeling en infrastructuur.

zonneparkmaandag 23 april 2018 22:24 De ChristenUnie Overijssel wil weten wat de gevolgen zijn van de aanleg van zonneparken op agrarische grond. De statenleden Sybren Stelpstra en Arjan Hof hebben daarover vragen gesteld aan het College van GS. De ChristenUnie ziet graag dat Gedeputeerde Staten afspraken maakt met gemeenten over de uitrol van zonneparken. Zij bepleiten daarbij een ladder voor duurzame energie, zoals die er ook is voor duurzame verstedelijking. Bovendien moeten er maatregelen worden genomen om een onevenwichtige druk op het elektriciteitsnet te voorkomen. Stelpstra vraagt tenslotte om een schets, waarin de energievraag en de opwekkingscapaciteit beter zichtbaar wordt, zodat er gericht beleid kan worden gemaakt. lees verder
Hardenberg